czerwiec 2021
Dokonajmy samooceny zachowania
maj 2021
kwiecień 2021
marzec 2021
marzec 2021
Luty 2021
22-01-2021 Witajcie po przerwie :)
19-12-2020 W świątecznym nastroju
11-12-2020 Dzień Patrona szkoły
8-12-2020 Nasze prawa - ważna sprawa
4-12-2020 "Mikołajki" w naszej klasie
27-11-2020 Andrzejkowe spotkanie
"Na świętego Andrzeja dla każdej panny nadzieja."
Tu poznasz imię swojej wybranki/ swojego wybranka serca. Zakręć odpowiednim kołem. Pamiętaj, że to tylko zabawa ;)
Chcesz się dowiedzieć, kim będziesz w przyszłości? Zakręć kołem :)
Co przyniesie przyszłość? Sprawdź ;)
Odkryj kartę, by dowiedzieć się, co Cię czeka w najbliższej przyszłości ;)
A na koniec? Tradycyjne lanie wosku. Możesz je zorganizować z Rodzicami albo wirtualnie (kliknij w fotografię).
20-11-2020 Ważny Dzień
1. Na dobry początek:
Obejrzyjcie krótki film. Zastanówcie się, co łączy ukazane w filmie różne życiowe sytuacje?
2. Przyjrzyjmy się bliżej tej niezwykle ważnej cesze człowieka. Rozwiążcie krzyżówkę z hasłem:
3. Porozmawiajmy:
* Jak rozumiecie słowo "życzliwość?" * Jak możecie okazać życzliwość innym ludziom: rodzicom, rodzeństwu, dziadkom, kolegom, zupełnie obcym ludziom? Podajcie przykłady konkretnych sytuacji.
4. O ważnym dniu.
Już jutro, 21 listopada na całym świecie będzie obchodzony
21 listopada obchodzony jest jako Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, dzień dobrych uczynków i pozytywnych emocji. Idea tego święta wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Oryginalna nazwa święta brzmi Hallo World Day i symbolizuje cel tego dnia, czyli mówienie hallo (cześć) do przynajmniej dziesięciu osób dziennie. Obecnie Dzień Życzliwości obchodzony jest w ponad 180 krajach. Jego celem jest uwrażliwienie ludzi na wzajemną życzliwość, wzbudzenie w nich pozytywnych emocji. Jest to apel przeciwko problemom i często smutnej rzeczywistości.
Przesłanie akcji jest proste: bądźmy życzliwi codziennie, a nie tylko od święta. Pamiętajmy, że pozytywna energia, którą przekazujemy w świat do ludzi, wraca do nas z nawiązką.
5. Zaproszenie (zadanie domowe)
Z okazji tego święta zapraszam Was do udziału w stworzeniu albumu #życzliwiszóstoklasiści#,
który będzie składał się z naszych zdjęć. W tym celu:
• załóż bluzkę w kolorze Dnia Życzliwości (żółty), możesz założyć opaskę itp.
• napisz na kartce coś miłego co chciałbyś przekazać innym (hasło, cytat, motto, Twoje pozdrowienia),
• weź kartkę do rąk i poproś kogoś by zrobił Ci z nią zdjęcie,
• prześlij zdjęcie.
Możecie zainspiruje Was poniższa galeria:
Zapamiętaj:
Życzliwość to coś więcej niż bycie miłym – to wewnętrzna postawa, filozofia życia. Autentycznej życzliwości nie można kupić, można jej doświadczyć. Życzliwości nie trzeba uczyć, wystarczy ją okazywać. Każdego dnia w domu, w sklepie, na ulicy…
13-11-2020 Święto Odzyskania Niepodległości
Na rozgrzewkę - krzyżówka:
Porozmawiajmy o drogach do niepodległości
A teraz mały sprawdzian: 11 pytań na 11. listopada.
Polacy świętują Odzyskanie Niepodległości z różnych powodów. A Ty? Jakie masz powody, by świętować tę rocznicę?
6-11-2020
Moje zainteresowania i pasje - "Mam talent" w naszej klasie
Na dzisiejszej lekcji:
• dowiesz się, czym jest zainteresowanie, pasja, talent;
• wskażesz swoje zainteresowania, swoje mocne strony;
• poznasz zainteresowania kolegów.
1. Na początek
2. Rozwiążmy krzyżówkę z hasłem, by utrwalić naszą wiedzę o zainteresowaniach, pasjach, talentach.
3. Czy talent wystarczy, by osiągnąć sukces? – Podyskutujmy na podstawie krótkiego filmu.
Zadanie domowe: stwórzmy galerię klasowych talentów, pasji, zainteresowań.
W tym celu przygotujcie na kartce A-4 (w Wordzie) następujące informacje:
- Imię i nazwisko
- Opis Twojego zainteresowania, hobby:
- od ilu lat trwa,
- opis kolekcji ( jeżeli coś zbierasz) lub rodzaju zainteresowania ( np. taniec, sport, pisanie wierszy,
fotografowanie itp.),
- zdjęcia ( max. 3 zdjęcia),
- sukcesy w tej dziedzinie (np. dyplomy, nagrody, inne osiągnięcia).
30-10-2020
Umiem mówić "nie" (na podstawie bajki terapeutycznej "Głupi skowronek")
Na dzisiejszej lekcji:
- dowiesz się, czym jest asertywność,
- wskażesz pokusy, jakie mogą spowodować zagrożenie Twojego bezpieczeństwa,
- poznasz sposoby asertywnego odmawiania.
2. Podyskutujmy:
3. Poćwiczmy odmawianie:
a) „Z własnej głupoty upodobniłem się do żółwi i pozbyłem się skrzydeł, swego jedynego ratunku!–płakał skowronek w obliczu śmierci. Czy musiał tak postąpić? Spróbuj w sposób asertywny odmówić żółwiom. Odmów w taki sposób, by żółwie nie czuły się urażone.
b) Połącz postawę z zachowaniem:
ZAPAMIĘTAJ:
Niezwykle ważną umiejętnością życia z ludźmi jest umiejętność bycia sobą w każdej sytuacji, bez względu na naciski otoczenia. Ta umiejętność to wyrażanie swoich uczuć, zachowań w sposób nie lekceważący innych. To również umiejętność odmawiania w taki sposób, aby nie urazić innych. Umiejętność ta nazywa się asertywnością.
Na zakończenie:
Posłuchajcie śpiewu skowronka. Mam nadzieję, że wprowadzi Was w miły nastrój :)
16-10-2020
Każdego można za coś pochwalić – szukamy swoich mocnych stron.
- nauczysz się określać swoje mocne i słabsze strony;
- poznasz cechy innych osób w klasie;
- zrozumiesz, że należy okazywać szacunek i akceptację względem własnych i cudzych ograniczeń.
9-10-2020
Jak sobie radzić z niepowodzeniem?
- zrozumiesz rolę popełniania błędów w procesie uczenia się,
- nauczysz się wyciągać wnioski z własnych i cudzych niepowodzeń,
- poszerzysz swoją wiedzę o edukacyjnej roli procesu popełniania błędów.
2. Burza mózgów:
Czym jest sukces? Dlaczego wszyscy dążą do sukcesu?
3. Uczymy się z historii - praca w grupach:
Pracując w grupach, poznacie historie różnych ludzi. Przygotujcie do przedstawienia na forum klasy Waszą historię i odpowiedzi na pytania, które znajdziecie pod historią.
4. Prezentacje grup.
5. Podsumujmy naszą pracę:
- Czy niepowodzenia mogą być do czegoś potrzebne?
- Co to znaczy uczyć się na błędach?
- Jak radzić sobie z niepowodzeniami i z emocjami, które niosą?
- Która z historii najbardziej zapadła Wam w pamięć? Dlaczego?
6. Mini wykład na koniec.
(W scenariuszu lekcji wykorzystano materiały ze strony https://uniwersytetdzieci.pl/ )
Mój styl uczenia się, czyli jak najłatwiej przyswajam wiedzę?
Na dzisiejszej lekcji:
- zwiększysz wiedzę na temat technik efektywnego uczenia
się,
- poznasz i udoskonalisz techniki skutecznego zapamiętywania,
- poznasz preferowane style uczenia się – wzrokowy, słuchowy, ruchowy (kinestetyczny),
- zrozumiesz, w jaki sposób najłatwiej przyswajasz wiedzę.
1. Na rozgrzewkę:
Spróbujmy zebrać słowa, które kojarzą się nam z pamięcią (burza mózgów).
i umiejętności przychodzi łatwiej w określonych warunkach. Mówi się czasem o stylach uczenia się. Poznajmy ich nazwy, rozwiązując rebusy
3. Abyście mogli poznać swój styl uczenia się, przygotowałem Wam kwestionariusz stylów uczenia się, który uzupełniacie odpowiadając na pytania.
18-09-2020
Wszyscy jesteśmy wyjątkowi
Na dzisiejszej lekcji:
- zrozumiesz, że każdy człowiek jest jedyny w swoim rodzaju,
- uświadomisz sobie naturalne różnice między ludźmi,
- zrozumiesz, że dzięki różnicom każdy człowiek jest wyjątkowy, niepowtarzalny.
- Czy pamiętacie, jak koledzy przyjęli Auggiego?
- Spróbujcie wejść w role rówieśników filmowego bohatera. Czy potrafilibyście spełnić prośbę jego mamy?
- Dlaczego chcemy być wyjątkowymi?
- Dlaczego trudno jest być innym?
- W czym może przejawiać się "inność"?
3. Co zrobić, by wszystkim było z nami dobrze i by nam było dobrze wśród innych? Poszukajmy podpowiedzi w innym fragmencie "Cudownego chłopaka".
- Czego uczymy się od Summer?
Jeśli masz do wyboru rację lub dobro, wybierz dobro.
Moje przesłanie dla Was po dzisiejszych zajęciach:
Warto uczyć się od innych, wzorować na pozytywnych zachowaniach, wszyscy macie wiele do zaoferowania swoim koleżankom i kolegom. Pokazujcie się zawsze od najlepszej strony, zabłyśnijcie wzorowym zachowaniem w szkole, w domu, na drodze i jako uczestnicy życia społecznego. Dobrze widzieć, tak wyjątkowe osoby w naszej klasie!
11-09-2020
Każdy z nas jest inny i to jest fantastyczne!
Na dzisiejszej lekcji:
- zrozumiesz, że ludzie różnią się między sobą cechami osobowości,
- będziesz umiał/ła wyjaśnić, dlaczego ludzie zachowują się w odmienny sposób;
- zrozumiesz, że inność zasługuje na szacunek.
1. Na rozgrzewkę:
Wyglądnijcie przez okno. Następnie zapiszcie na kartkach, co zobaczyliście. Unieście kartki do góry i podzielcie się swymi spostrzeżeniami z kolegami.
Zobaczyliście różne rzeczy. Jak sądzicie, dlaczego wszyscy nie zobaczyliśmy tego samego?
2. Każdy z nas jest innym kolorem?
Obejrzyjcie filmową "Bajkę o czterech królewiczach" opowiedzianą i skomentowaną przez psychologa, Annę Pactwę.
Porozmawiajmy:
- Jak królewicze przygotowali się do podróży?
- Co każdy z nich zabrał w podróż?
- Czemu wybrali różne kolory peleryn?
- Jak mogłaby skończyć się ta historia, gdyby któryś z królewiczów zrezygnował z wyprawy?
- Jaki kolor płaszcza wybralibyście?
- Kiedy jesteś kolorem żółtym, niebieskim, zielonym, a kiedy czerwonym? W jakiej sytuacji?
- Jakie zwierzęta występują w tym fragmencie filmu?
- Jakie role pełnili królik, lis i leniwiec?
- Z jaką sprawą przyszedł królik do leniwca?
- Czy udało im się załatwić tę sprawę?
- Co było przeszkodą?
- Jaką inną pracę mógłby wykonywać leniwiec?
- Czy królik był dobrym policjantem?
5. Dlaczego jesteśmy różni? - rozwiąż krzyżówkę.
z nas jest wartościowy i zasługuje na akceptację i szacunek.
4-09-2020 WRACAMY!
Na dzisiejszej lekcji:
• podzielimy się wrażeniami z wakacji i naszymi planami na nowy rok szkolny,
• utrwalimy znajomość praw i obowiązków ucznia,
• dokonamy wyboru samorządu klasowego,
• przypomnimy zasady bezpieczeństwa obowiązujące w szkole i na lekcjach.
Na dobry początek - powakacyjnik :)
Czy znamy swoje prawa i obowiązki?
Sprawa bardzo ważna.
To warto wiedzieć
a. przewodniczącego,
b. zastępcy przewodniczącego,
c. skarbnika.
2. Opiekunem samorządu jest wychowawca klasy.
3. Sposób wyboru samorządu klasowego określają uczniowie wraz z wychowawcą klasy.
4. Do zadań przewodniczącego samorządu klasowego należy:
a. reprezentowanie klasy wobec nauczycieli i władz szkolnych we wszystkich sprawach dotyczących uczniów danej klasy, a w szczególnie w sprawach dotyczących realizacji podstawowych praw
i obowiązków uczniów,
b. reprezentowanie klasy podczas uroczystości szkolnych i apeli,
c. występowanie z inicjatywą współorganizowania imprez klasowych,
d. udział w pracach organizowanych przez Samorząd Szkolny,
e. informowanie klasy o postanowieniach Samorządu Szkolnego,
f. dbanie o czystość, ład i porządek w klasie oraz o wystrój klasy i szkoły,
g. współdecydowanie z wychowawcą klasy w sprawach nagród, wyróżnień i kar udzielanych uczniom swojej klasy,
h. rozstrzyganie sporów pomiędzy uczniami swojej klasy.
5. Do zadań zastępcy przewodniczącego należy:
a. przejęcie obowiązków przewodniczącego klasy w przypadku jego nieobecności,
b. przejęcie części obowiązków przewodniczącego w przypadku ich nadmiaru
6. Do zadań skarbnika należy:
a. dysponowanie funduszami klasowymi.
7. Tryb składania skarg i próśb o rozstrzygnięcie kwestii spornych jest następujący:
a. uczeń zgłasza zastrzeżenia za pośrednictwem przewodniczącego klasy do wychowawcy lub do przewodniczącego SU,
b. wychowawca klasy, przewodniczący SU przedstawia sprawę danemu nauczycielowi i w porozumieniu z nim i danym uczniem rozstrzyga sporne kwestie,
c. sprawy nie rozstrzygnięte kierowane są do dyrektora, którego decyzje są ostateczne.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń